Design The illy Can - ediția II-a

Descrierea proiectului

După succesul înregistrat la prima ediție, Design the illy can, concursul organizat de illycaffè cu scopul de a încuraja tinerii artisti români să-si exprime talentul într-un mod mai puțin convențional, continuă!

20.000 de cutii illy îmbrăcate în design-ul și cu numele unui tânăr artist român vor fi rezultatul acestui nou experiment creativ. Proiectul se adresează tuturor celor pasionați de design, cu sau fără diplomă în domeniu.

Alege să fii tu artistul care va semna 20.000 de cutii de cafea illy ce vor fi distribuite pe rafturi în 2017, în toată țara!

Pe lângă acest premiu și șansa de a participa la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK în vara anului 2017, adevăratul câștig constă în faptul că numele tău se va alătura personalităților din arta contemporană care au au decorat, de-a lungul anilor, cutiile illy art collection: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Sebastião Salgado, Liu Wei și Gillo Dorfles.

Începând cu anul 1992, ceștile illy au fost suportul artiștilor, lucrările rezultate fiind obiectul mult apreciatelor ediții speciale illy art collection. În 2006, illy a oferit iubitorilor de cafea acces la obiecte de artă valoroasă printr-un nou suport reprezentat de cutia de cafea illy. Forma circulară a cutiei a inspirat concepte interesante care au explorat infinite posibilități de exprimare a imaginației. De două decenii, cafeaua și arta au un punct de intalnire, iar acela se numește illy art collection. Acum, illycaffè importă aceleași principii pe plaiurile românești.

Te invităm la un nou exercițiu de creativitate!

Ce trebuie să faci?

Ilustrează ideea ta pentru noul ambalaj illy și înscrie-o în concurs în perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016, conform regulamentului oficial, prin trimiterea unui e-mail la adresa designtheillycan@probrands.ro care să contină următoarele date: nume, prenume, data nașterii, număr de telefon, adresă de email și proiectul propus.

Data limită pentru trimiterea proiectelor este 11 decembrie 2016, orele 23:59:59.

Cum te înscrii și ce condiții trebuie să îndeplinești?

Fiecare inscriere trebuie sa îndeplineasca următoarele condiții pentru a fi luată în considerare de către comisie:

  • să conțină datele de identificare (nume, prenume, data nașterii, număr de telefon, adresă de email);
  • să fie însoțită de cel puțin un proiect pentru cutia de cafea illy cu dimensiunile de 260x127mm (lucrarea, a cărei poză va fi trimisă pe email, va respecta dimensiunile menționate în regulamentul concursului.)

Proiectele vor fi atașate e-mail-ului în format jpeg, iar dimensiunea maximă a unui e-mail de înscriere trebuie să fie de maxim 5 MB. Fiecare e-mail de înscriere trebuie să conțină obligatoriu cel puțin un model propus pentru cutia de cafea illy.

Poți înscrie un număr de maxim 3 propuneri de proiecte în concurs, participarea la concurs fiind gratuită.

Pentru a înscrie o lucrare în competiție, este obligatoriu să fii deținătorul drepturilor intelectuale și de proprietate a acesteia.

Odată declarat printre câștigătorii concursului, trebuie să poți demonstra că ești deținătorul drepturilor intelectuale și de proprietate asupra proiectelor înscrise.

Ne rezervăm dreptul să eliminăm din concurs lucrările care se dovedesc ilegale, imorale, sau plagiate, în urma unor sesizări, primite în orice moment, înainte de data de 11 decembrie 2016. Sesizările privind lucrările care nu respectă regulamentul pot fi trimise pe adresa de e-mail designtheillycan@probrands.ro, identificate printr-un link cu trimitere spre creația sesizată și un link către creația originală.

Cum evaluăm lucrările?

Lucrările înscrise în competiție care respectă regulamentul, vor fi publicate pe pagina www.probrands.ro. Evaluarea lucrărilor va fi făcută de către un juriu format din profesioniști în domeniu.

Odată încheiată competiția, juriul va delibera pâna la data de 27 ianuarie 2017, iar lucrările câștigătoare vor fi publicate pe site-ul www.probrands.ro.

Ce premii câștigi?

Marele căștigător a cărui lucrare va ocupa Locul I la încheierea competiției, va fi premiat cu:

  • șansa unică de a-și avea proiectul și numele său afișate pe ambalajul a 20.000 de cutii de cafea illy distribuite în România;
  • acces la cursul Disruptive Market Innovation through Design*, organizat de Royal College of Arts UK în vara anului 2017 (dată estimată de participare: iulie 2017).
De asemenea, designul câștigător va fi expus în cadrul unei expoziții organizate de illycaffè în România, la finalul proiectului.

Locurile II (4 lucrări selectate) și III (10 lucrări selectate) vor fi premiate cu produse illycaffè, cât și cu un loc în expoziția finală ce va conține cele mai bune 20 de lucrări înscrise în competiție.

* Cursul Disruptive Market Innovation through Design se desfășoară pe parcursul a patru zile și explorează un nou mod de gândire, care poate conduce la inovație. Modulul este împărțit în două etape distincte: o prima fază în care participanții vor fi invitați să recreeze un produs și o a doua etapă cu o abordare revoluționară, în care îl vor regândi de la zero. Cursul oferă o pregătire solidă pentru a răspunde nevoilor actuale din piață, acces la manageri și antreprenori în domeniu, echipe de cercetare și dezvoltare, dar și la o interacțiune constantă cu pasionații de design din diferite colțuri ale lumii. Modulul stimulează creativitatea, provocând participanții să gândească mereu idei noi de reinventare a unui produs prin design.

Mai multe informații sunt disponibile pe pagina de prezentare a cursului.

Juriul

Carlo Bach, art & creative Director illycaffè

Încă din 1999, Carlo Bach a colaborat în cadrul proiectelor de artă illycaffè, iar în prezent este  Art & Creative Director în cadrul companiei. Acesta dezvoltă relații de colaborare cu cei mai apreciați artiști contemporani, dar si cu tinere talente, implicându-se în același timp în proiecte artistice experimentale și încercând ulterior să folosească aceste experiențe în realizarea conceptului illy art collection – cești de cafea illy reinterpretate artistic care au devenit in timp obiecte de colecție.

De asemenea, Carlo Bach este responsabil pentru proiectele pe care compania le dezvoltă în domeniile comunicării și design-ului. Un astfel de proiect este Galleria illy, spațiu temporar lansat în Soho, cu scopul de a descrie lumea și pasiunile illy publicului american.

Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondator Dizainăr

Format ca designer de produs la Universitatea Naţională de Arte București, Mihnea și-a continuat traseul educațional la Academia de Arte și Design din Stuttgart, Germania unde a obținut masterul în Integral Design. În 2014, a primit titlul de doctor în design medical, la Universitatea Naţională de Arte, București.

Mihnea activează cu entuziasm în domeniul designului ambiental și grafic designului, dar pasiunea lui pe plan profesional rămâne designul de produs.

În 2012 a lansat Dizainăr, magazinul de design românesc pe care îl administrează din perspectiva „gospodarului creativ”, alături de echipa formată din specialiști în comunicare și design.

În cei aproape patru ani de activitate, echipa Dizainăr a creat și a consolidat un brand recunoscut pe piața românească de design și amenajări interioare și a promovat peste 150 de designeri români cu peste 600 de produse concepute și realizate în țară.

Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași

Magda Sficlea a absolvit Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” în 1979, la prestigioasa secţie de „Design” din București, lucrând apoi, prin repartiție guvernamentală, între 1979 şi 1990, la Tehnoton Iaşi, ca designer industrial  unde a fost realizatoare a peste 20 de produse de larg consum, executate în zeci de mii de exemplare. În 1990, Magda Sficlea a fost unul dintre fondatorii secţiei de design a Universității de Arte „George Enescu” din Iaşi, unde a lucrat parcurgând treptele universitare de la asistent la profesor, 20 de ani în funcția de conferențiar. Tot din 1990, se alătură domeniului publicistic și grafic designului, prin design editorial și design grafic realizând mai multe publicații dintre care amintim cotidianul 24:ORE și cotidianul Observatorul de Iași, precum și numeroase lucrări, prin tipografia și agenția de publicitate a Trustului de presă 24:ORE, la care a activat în funcțiile de publicist comentator, secretar general de redacție și director artistic. Experiența dobândită în aceste domenii i-a oferit baza profesională de a participa la proiecte internaţionale de anvergură precum SILOgraphic, unde a fost expert pe domeniul design. A participat la proiecte de cercetare (ECODESIGN) și de strategie curriculară prin realizare de standarde în domeniul educației (DOCIS) și de introducere în domeniul industriilor creative, prin intermediul promovării noțiunilor de antreprenoriat, „Promovarea antreprenoriatului în industriile creative”.

Este membru U.A.P din 1990, în cadrul căreia a participat la expoziții de grup și a realizat expoziții personale de design.

Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București

Eugen este asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, graphic designer specializat în identitatea de brand și comunicare și co-creatorul web comicului Fredo & Pid’jin.

Absolvent al Liceului de Arte Plastice Nicolae Tonitza din București, secția Design, el a urmat ulterior cursurile Universității Naționale de Arte, Facultatea de Arte Decorative și Design, având și un masterat în arte vizuale în cadrul aceleiași facultăți. Portofoliul său de clienți include companii mari din diferite industrii, precum IT, oil & gas, domeniul bancar și FMCG. Eugen a primit de-a lungul activității sale numeroase premii, a susținut prezentări și seminarii despre design în conferințe, precum NetCamp, Webstock și evenimente marca IqAds, iar proiectele sale au fost menționate în publicații prestigioase precum Washington Post, Der Spiegel, Kurier, MTV, Mashable, The Guardian UK și altele.

Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca

În prezent lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, Ciprian Mihnea deține o experiență vastă în domeniu, acumulată inclusiv prin coordonarea departamentelor de design din diferite companii.

A absolvit Liceul „Vasile Lucaciu” din Baia Mare în 1996 și ulterior cursurile Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, unde a și urmat doctoratul între 2011 și 2014, în Arte Vizuale. În perioada 2000 – 2001, Ciprian a studiat și la Universitatea de Artă și Design din Bratislava. De-a lungul timpului, el a câștigat mai multe premii la Concursul de Design Auto din Budapesta, la secțiunea „Camioane” (două premii I și un premiu special), iar în 2000 s-a clasat în Top 5 Designeri Români în Domeniul Industrial, în cadrul concursului pentru inovație Kent Explora. Deține mai multe certificate obținute la cursuri în management, iar lucrările sale au fost expuse la expoziții din România, Ungaria, Slovacia și Olanda.


NOUTĂȚI

De unde se pot cumpara capsule Iperespresso?


Capsulele Iperespresso se pot achizitiona de pe site-ul www.coffeeandme.ro, sau din magazinele partenere mentionate mai jos:

O cafea illy şi la birou


Comandati un espresor GRATUIT si cafea pentru el, la unul din distribuitorii nostri pentru segmentul office, in functie de zona unde va aflati.

Training si certificare illy barista


Curs intensiv, teoretic si practic, de 2 zile si care se va desfasura in orasele Pitesti, Constanta, Sibiu, Deva si-Bucuresti

Pro Brands Distribution a fost desemnata de catre prestigioasa companie illycaffe, in anul 2006 , "Distribuitorul anului"

In frumoasa statiune Split din Croatia, cu ocazia Conferintei Europene a distribuitorilor de cafea illy, directorul de export al companiei illycaffe, Giuseppe Taccari, a anuntat castigatorul premiului “The best illycaffe Distributor of the year 2006”. Premiul a fost acordat companiei PRO BRANDS Distribution, reprezentantul illycaffe in Romania