illy si arta

illy este un lider in arta si cultura

Inca din 1992, colectionarii au inceput sa faca o obsesie pentru colectionarea cestilor de espresso si cappuccino illy, semnate si produse in editii limitate. Printre artistii care si-au pus semnatura pe cestile illy se regasesc si nume ca: Louise Bourgeois, David Byrne, Francis Ford Coppola, Federico Fellini, Jeff Koons, Nam June Paik, Robert Rauschenberg, James Rosenquist si Julian Schnabel. Acestia au folosit cestile illy ca "paleta" unde fiecare a ales sa isi exprime stilul artistic individual, conceptual.

illy pretuieste relatia pe care o are cu artistii, relatie ce depaseste granita cestilor de colectie. Logo-ul illy, desenat de catre James Rosenquist, a devenit o reflectie adevarata a valorilor artistice ale marcii illy si a fost creat intr-o culoare specifica, rosie scanteietoare care se regaseste in toate "lucrurile" illy. illy continua sa sustina arta si cultura cu implicari in evenimentele de arta si design de peste tot in lume, fiind un sponsor activ al Armory Show, o expozitie anuala internationala in domeniul artei, dedicata exclusiv artei contemporane, precum si cu participari la evenimente internationale cum este Biennale International Art Exhibit. In toate aceste colaborari, illy a tranformat actul de a bea o cafea intr-o experienta frumoasa si artistica.

illy collection / Colectia de cesti pictate illy

Servitul cafelei este atat un obicei cat si un ritual; ne revigoreaza si ne ofera placere. Consumul acestei bauturi are un efect dublu, atat fiziologic cat si estetic. Aceste efecte diferite sunt reflectate in numeroasele feluri in care cafeaua este consumata. Daca ceasca de dimineata este o sursa de putere si are rolul de a ne revigora, cafeaua din timpul zilei este un motiv de dialog si de interactiune sociala, un stimul pentru intelect si simturi. Aspectele senzoriale si estetice ale acestei bauturi stau la baza legaturii dintre cafea si cultura, legatura ce dureaza de secole.

Dragostea pentru frumos si bine sta in spatele preocuparii permanente a celor de la illycaffe pentru calitate si pentru atingerea perfectiunii. Scopul este de a oferi consumatorilor "esenta" cafelei, una ce implica atat ochiul cat si intelectul. Asadar este natural ca illy sa aleaga limbajul artei si al expresiei creative pentru a comunica publicului valorile si filozofia companiei.

In 1992, compania a introdus colectiile illy, seturi de cesti espresso si farfurii decorate de artisti celebri internationali, colectii care au devenit un simbol al stransei legaturi dintre illycaffe si lumea artelor. Prin fantezie si ingenuitate, artistii au transformat un obiect de uz zilnic , o ceasca espresso - in acest caz una reinventata de arhitectul si designerul Matteo Thun - intr-un obiect deosebit, ce innobileaza experienta savurarii cafelei.

La acest proiect au contribuit cativa dintre cei mai importanti reprezentanti ai comunitatii internationale artistice, cat si o serie de tinere talente dornice de afirmare: de la Rauschemberg la Koons si de la Kosuth la Rosenquist. In 1996, illycaffe l-a imputernicit pe James Rosenquist sa deseneze logo-ul actual al companiei.

Din 1992 pana azi, peste cinzeci de artisti au creat colectiile illy, si compania continua sa incurajeze munca acestora in diverse feluri, ajungand sa celebreze zece ani de colectii illy. illycaffe a adus un omagiu lui Louise Bourgeois, o figura emblematica pe scena artei conteporane, printr-o expozitie la Palais de Tokyo in Paris si printr-o colectie illy realizata de artisti americani si francezi.

Colectia de cesti illy

illy galeria

Galeria Nomada, un eveniment temporar Galleria illy este un eveniment temporar, itinerant, un loc unde produsele, expresiile, pasiunile si oamenii se regasesc impreuna in lumea illy, gata sa o descopere.

Este spatiul unde gustul, cultura, arta si frumusetea converg in a oferi vizitatorilor o experienta extraordinara.

Extraordinara deoarece galeria este pastrata intr-un container iar in momentul in care poposeste intr-un loc anume este recreata, pentru o perioada de timp limitata dar intensa. In jurul expozitiei intinerante, de fiecare data au loc evenimente zilnice si care care implica toate simturile, corpul si mintea.

In aceasta expozitie regasesti cafea si gastronomie, toate colectiile de cesti pictate illy, carti si scriitorii lor, fotografi si designeri, picturile pe cesti ale celor mai mari artisti contemporani cat si ale artistilor tineri care ilustreaza illystories si revistele illywords.

Galleria illy este totodata o cafenea, un foaier, o biblioteca, o sala de clasa, o scena de teatru, totul in functie de agenda acelui moment.

In 2005 Galleria a avut loc in New York, in 2006 in Milano si va parcurge in viitor si ale orase. In 2005 Galeria illy a poposit si in Bucuresti, la World Trade Plaza, ea fiind expusa in cadrul expozitiei Festivalului Ad'Or.

Galleria illy arata acelasi spirit, impartind si oferind experienta valorilor illy si pasiunea, de la cafea la arta, intotdeauna in concordanta cu inclinatia catre arta si lucrul bine facut. Dar de fiecare data accentul, continutul si nuantele sunt diferite, la fel ca orasele si oamenii pe care ii intalnesti in Galleria.

Advertising

illy: "Beauty has a taste" (frumusetea are un gust) este sloganul noii campanii de comunicare illy .

Ce este frumusetea? Noi o remarcam doar atunci cand ne gasim in preajma ei. O vedem si ramanem hipnotizati. O auzim si sunetul ei ramane cu noi pentru o perioada lunga de timp. O atingem si mainile noastre ii memoreaza conturul. Si, prin reclama, descoperim ca ea are un gust: care este acela al unui espresso perfect. Espresso illy.

In spotul TV, o succesiune de imagini inspirate de elemente naturale din aer si apa apar intr-o maniera neaspteptata, amestecata intre vis si realitate, dand substanta unei descrieri a frumusetii care evoca gustul si aroma unica a unei cafele illy.

"Oricine cauta excelenta in gust nu va fi satisfacut cu un compromis: el doreste o experienta unica, completa care stimuleaza simturile si deschide o lume a emotiilor ", comenta Giacomo Biviano, director general a pietelor EMEA pt illycaffe. "Cu aceasta campanie, noi urmarim sa aducem noi consumatori in lumea illy ".

Decizia de a sublinia aspectul frumusetii a pornit de la conceptul grecesc "kalokagathia", care spune ca gustul si frumusetea sunt inseparabile. Este o reflectie care subliniaza legatura care a existat intotdeauna intre illy si lumea artei.

Aceast spot este primul dintr-o serie de subiecte care vor urma pe parcursul lunilor viitoare, in care imaginile frumusetii ireale se vor juca cu fiecare din cele patru elemente naturale. Filmul a fost facut in March 2006.

www.labellezzahaungusto.it

NOUTĂȚI

De unde se pot cumpara capsule Iperespresso?


Capsulele Iperespresso se pot achizitiona de pe site-ul www.coffeeandme.ro, sau din magazinele partenere mentionate mai jos:

O cafea illy şi la birou


Comandati un espresor GRATUIT si cafea pentru el, la unul din distribuitorii nostri pentru segmentul office, in functie de zona unde va aflati.

Training si certificare illy barista


Curs intensiv, teoretic si practic, de 2 zile si care se va desfasura in orasele Pitesti, Constanta, Sibiu, Deva si-Bucuresti

Pro Brands Distribution a fost desemnata de catre prestigioasa companie illycaffe, in anul 2006 , "Distribuitorul anului"

In frumoasa statiune Split din Croatia, cu ocazia Conferintei Europene a distribuitorilor de cafea illy, directorul de export al companiei illycaffe, Giuseppe Taccari, a anuntat castigatorul premiului “The best illycaffe Distributor of the year 2006”. Premiul a fost acordat companiei PRO BRANDS Distribution, reprezentantul illycaffe in Romania